מתנגד מפתיע: ח"כ יוגב הודיע: "אתנגד לפטור גורף"

איתי גדסי No Comments on מתנגד מפתיע: ח"כ יוגב הודיע: "אתנגד לפטור גורף"

ח"כ מוטי יוגב הודיע כי יתנגד לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית כפי שככל הנראה יובא להצבעה: "השירות בצה"ל הוא שליחות ומצווה, מתנגד לפטור גורף"

ח"כ מוטי יוגב צילום: הדס פרוש, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפתיע. חבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) הנחשב לתומך בחוקים המחזקים את עולם התורה וכמי שמשתייך לאגף השמרני בבית היהודי, מצהיר כי לא יצביע על חוק יסוד לימוד תורה לכשיעלה במליאת הכנסת.

"ערך לימוד התורה בישראל, יסודי וחשוב. התורה היא בסיס קיומו ומקור עוצמתו של העם היהודי משך כל הדורות" אמר יוגב "מדינת ישראל הכירה בערכו של לימוד התורה ומאפשרת דחיית גיוס לתלמידי ישיבות גבוהות, ישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות. מאידך, אין להפוך את חוק הגיוס ל'מסחרה', שתאפשר לכל אחד להשתמט ולהיפטר משירות צבאי".

"השירות הצבאי אמנם נקבע כשירות חובה אך הוא יותר זכות, ערך, שליחות ואף מצווה. כשם שיש מצוה להציל חיים של יחיד מדין פיקוח נפש, כך קל וחומר שיש מצווה להציל את חיי העם כולו מהאיומים שסביבנו באמצעות הגיוס לצה"ל. לימוד התורה והשירות בצבא, אינם סותרים זה את זה, אלא משלימים זה את זה".

יוגב אמר: "אני נגד כפיית גיוס על החרדים בחוק, לא כופים על אמונות ודעות, אלא מנסים להשפיע עליהן בתהליכים ארוכים" אך מנגד הצהיר כי "אם חוק הגיוס בניסוחו ינסה לפטור באופן גורף, לא אוכל להצביע בעדו. כאמור הגיוס לצה"ל אינו פראייריות ואינו גזרת שמד חס ושלום, אלא שליחות גדולה של נתינה ואף מצווה, שאינה סותרת את ערך לימוד התורה. כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל, כך אין מי שפטור מגיוס להגנת האומה".



0 תגובות